Холистичният кръжок е пакет от занимания за дeца. Срещите са веднъж седмично по 1 учебен час. Всяка сeдмица от месеца запознава децата с по едно учение. Заниманията включват йога, паневритмия, уроци по добродетели, игри за развитие на интуицията.
Класовете са отворени и за родители!
ЙОГА
Йога е здраве!
Йога е индийска практика, която създава хармония в душата, а от там положително влияние на цялото тяло.
Добродетелите са пътепоказатели, които ни препоръчват посока, в която, ако поемем, исторически е доказано, че дългосрочно ще е добре за нас, за другита и за цялото.
"Всички деца започват училищните си години с искрящо въображение, плодороден ум и желание да споделят мислите си"
Неизвестен
Какви са целите на курса?
След курса по добродетели детето ще може да:
Взема по-осъзнати решения
Да разпознава недобродетелни/преходни/фалшиви/чужди ценности, несъзнателно копирани от него до седемгодишна възраст, и да ги замени с добродетели, с помощта на които ще е способно да взема самостоятелно решения, които да са добри за него, за другите около него и за цялото в дългосрочен план. Ясни критерии за взимане на решения.
Формира характер,
позволяващ му да премине през трудните моменти в живота гъвкаво. Превенция на трудностите за детето в пубертета и за неговите родители, по-добра адаптивност в среда на агресия, повърхностност, примитивност и невежество.
Познава по-добре себе си
и елемeнтите, от които е изградено (ум, тяло, емоции, психика). Да познава добродетелите, свързани с тях, и да ги използва съзнателно.
Уроците са подходящи за деца от 6- до 12-годишна възраст, които могат да четат сами, макар и бавно. Родителите също са поканени да участват. Когато родителите и децата преживяват заедно уроците по добродетели, те се преоткриват и имат възможност многократно през песните, приказките и поговорките да се връщат към добродетелите в ежедневието си. Това е качествено оползотворено и едновременно с това приятно изживяно време. Заниманията са динамични и минават неусетно. Дългосрочно помагат много за усъвършенстване на комуникацията родител – дете.
"Всяко дете е с нещо надарено, просто по различно време проявява своите способности."
Неизвестен
Как протича един клас?
Във всеки урок се четат тематични приказки, пословици и стихотворения с български корен, действителни исторически случки, пеят се песни и се разсъждава по теза/цитат, свързани със съответната добродетел. В края на урока има забавни игри и занимания. Например в урок по добродетел Честност четем приказката за Лъжливото овчарче от Езоп, пеем песен, свързана с казването на истината, и разсъждаваме по теза на Сервантес, свързана с честността. В края на урока децата рисуват. Уроците са светски и са направени така, че хора от различни религии да могат да учат заедно и да откриват в собствената си религия корена на всяка една добродетел.
Уроците по Добродетели се водят от сертифициран преподавател към ФРУД
ИГРИ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНТУИЦИЯТА
Вътрешния съветник!
Всеки има интуиция и всеки може да се обърне към нея, за да оцени ситуация или човек, да получи предупреждение за опасност или да намери ново решение. Ориентирайки се по „шестото си чувство“ можем да си изясним ко е за нас е наистина добро или лошо.
„Топло е на този, който изучава светлината. Светло е на този, който изучава слънцето“
3 причини да развиваме интицията:
Учениците с развита интуиция с лекота се справят с основните дисциплини в училище, с интерес изучават чужди езици.
Творчеството е неосъществимо без интуиция. Дори в най-строгите науки, когато имаме няколко хипотези интуитивно чувстваме кои от тях си заслужава да проверим и също така интуитивно отклоняваме безперспективните.
Ако детето умее да откликва на своята интуиция в нужния момент ще може да взима правилните решения, да изпълнява необходимия обем от задачи по максимално рационален начин, да формира своя гледна точка за събития или явления.